Dne 2. července jsem od obchodního oddělení Divadla na Vinohradech obdržel nečekaně mail s nabídkou přednostních rezervací na měsíc říjen:
Od: Obchodní oddělení Divadla na Vinohradech novinky@divadlonavinohradech.com
Komu: khaloun@seznam.cz
Datum: 2. 7. 2014 4:27:28
Předmět: Přednostní rezervace na měsíc ŘÍJEN
Vážení přátelé divadla,
v příloze Vám zasíláme program na ŘÍJEN 2014. Máte jedinečnou příležitost přednostně objednávat či rezervovat vstupenky a vybrat si tak z nabídky našich inscenací, než bude zahájen oficiální předprodej v úterý 8. července.
Nenechte si tuto příležitost ujít! Přednostní rezervace se nevztahuje na titul BROUK V HLAVĚ 1. října a na premiéru inscenace Hodinový hoteliér 16. října. Odkaz na objednávkový formulář naleznete zde. Můžete nás též kontaktovat na tel. číslech: 296 550 226/227/236.
Těšíme se na setkání v divadle
Obchodní oddělení
Zásilka mi přišla mimořádně vhod – už delší dobu jsem se totiž marně pokoušel zjistit, kdo je autorem současného loga této instituce. (V mé paměti datum jeho vzniku nějak souvisí s nástupem Tomáše Töpfera do funkce ředitele, ale mohu se mýlit.) Je mi jasné, že klientelu DNV tvoří převážně publikum, které chce naživo spatřit svoje oblíbence z televizní obrazovky a jehož estetickou sensibilitu pravděpodobně výkony grafických designérů míjejí, ale jak se říká: čeho je moc, toho je příliš. Na webu Divadla na Vinohradech je sice možné propracovat se ke grafickému manuálu, ale o autorovi designu tam nestojí ani slovo. Natož pak o dalších účastnících veřejné soutěže (o níž alespoň předpokládám, že se musela konat), ve které toto nepříliš povedené logo – volím eufemismus – zvítězilo. Těšil jsem se, že se vše dozvím z odpovědi na svůj následující mail:
From: khaloun@seznam.cz [mailto:khaloun@seznam.cz]
Sent: Wednesday, July 02, 2014 7:44 AM
To: obchodni@divadlonavinohradech.com
Subject: Re: Přednostní rezervace na měsíc ŘÍJEN
Dobrý den,
děkuji za zásilku a mám dotaz: Kdo je autorem loga Divadla na Vinohradech?
Zdravím a předem děkuji za odpověď.
Karel Haloun
Odpověď přišla ještě týž den, moji zvědavost ale příliš neukojila.
Obchodní oddělení (obchodni@divadlonavinohradech.com)
FW: Přednostní rezervace na měsíc ŘÍJEN
2. 7. 2014, 12:03:10
Komu: khaloun@seznam.cz
Dobrý den, pane Haloune,
autorem loga je marketingová agentura. Pokusíme se v této agentuře zjistit, který konkrétní pracovník logo navrhnul. Pokud nám to agentura sdělí, jméno Vám pošleme.
Přejeme Vám hezký den.
Dagmar Průšová
V odpovědi jsem navrhl jiné řešení „problému“:
Dobrý den,
pokud marketingová agentura chce autora tajit (vysvětluji si tak skutečnost, že jsem od Vás dosud nedostal požadovanou informaci), vystačím si bohatě se jménem marketingové agentury. Pokusím se na okolnosti vzniku loga a manuálu vyptat přímo u nich. Děkuji předem za brzkou odpověď.
Karel Haloun
Pak naše korespondence ustala. Moje zvědavost ovšem sílila. Proč nemohu znát ani jméno marketingové agentury, která dodala nové logo organizaci podporované státem? Natož pak jména konkrétních autorů? Rozhodl jsem se ukončit neplodnou výměnu mailů a pátrat dál bez pomoci divadla:
From: khaloun@seznam.cz [mailto:khaloun@seznam.cz]
Sent: Thursday, September 04, 2014 10:49 AM
To: obchodni@divadlonavinohradech.com
Subject: Re: Přednostní rezervace na měsíc LISTOPAD
Dobrý den,
opakovaně jsem vás žádal o jméno autora (autorů) nového loga divadla. Pokud mi je nechcete z nějakých důvodů sdělit, neposílejte mi prosím ani program.
Zdravím. Karel Haloun
Odpověď přišla téměř obratem:
Obchodní oddělení (obchodni@divadlonavinohradech.com)
RE: Přednostní rezervace na měsíc LISTOPAD
4. 9. 2014, 12:00:54
Komu: khaloun@seznam.cz
Dobrý den,
z naší databáze budete na přání vymazán. Děkujeme za dosavadní zájem.
Dagmar Průšová
Přiznám se, že jsem čekal alespoň pár slov na vysvětlenou. Proto jsem položil ještě poslední otázku:
From: khaloun@seznam.cz [mailto:khaloun@seznam.cz]
Sent: Thursday, September 04, 2014 8:22 PM
To: Obchodní oddělení
Subject: RE: Přednostní rezervace na měsíc LISTOPAD
Dobrý den,
mám to chápat tak, že mi jméno autora loga a grafického manuálu nechcete poslat?
Zdravím.
K. Haloun
Následujícího dne však přišlo pouze potvrzení předchozí zprávy:
From: Obchodní oddělení [mailto:obchodni@divadlonavinohradech.com]
Sent: Friday, September 05, 2014 10:41 AM
To: 'khaloun@seznam.cz'
Subject: RE: Přednostní rezervace na měsíc LISTOPAD
Dobrý den, pane Haloune,
kolegyně vymazala Vaše údaje z databáze. Dotaz na autora loga a grafického manuálu přeposíláme do sekretariátu ředitele. Děkujeme za pochopení.
Hezký den.
Dagmar Průšová
Referent obchodního oddělení
DIVADLO NA VINOHRADECH
Nám. Míru 7, 120 00 Praha 2
Tel: 296 550 227, 224 253 870
Email: lux@divadlonavinohradech.com
Web: www.divadlonavinohradech.com
Téhož dne odpoledne jsem obdržel dopis od pracovníka ředitelství, v němž jsem se, více než měsíc po prvním dotazu, opět nedozvěděl nic a nádavkem se místo odpovědi dočkal otázky:
Ing. Pavel Lux (lux@divadlonavinohradech.com)
RE: Přednostní rezervace na měsíc LISTOPAD
5. 9. 2014, 12:19:57
Komu: khaloun@seznam.cz
Dobrý den, pane Haloune,
mohu se Vás prosím zeptat, co Vás konkrétně zajímá?
Přeji Vám hezké poledne,
Ing. Pavel Lux
Šéf marketingu a obchodu
DIVADLO NA VINOHRADECH
Nám. Míru 7, 120 00 Praha 2
Mobil: 602 203 843
Tel: 296 550 218
Email: lux@divadlonavinohradech.com
Web: www.divadlonavinohradech.com
Odpověděl jsem jako obvykle:
khaloun@seznam.cz
RE: Přednostní rezervace na měsíc LISTOPAD
5. 9. 2014, 14:27:54
Komu: Ing. Pavel Lux
Dobrý den, pane Luxi,
zajímá mě jméno autora loga a grafického manuálu Divadla na Vinohradech.
Zdravím a rovněž přeji dobrý den.
Karel Haloun
Závěr mé korespondence s vinohradskou kulturní institucí byl lakonický:
Informační technik (it@divadlonavinohradech.com)
RE: Přednostní rezervace na měsíc LISTOPAD
8. 9. 2014, 1:54:18
Komu: khaloun@seznam.cz
Dobrý den,
vaše adresa byla vyřazena z databáze novinek.
Obchodní oddělení
Téhož dne mi však osobně telefonoval pan Ing. Pavel Lux, který vlídně sondoval, co a proč chci vlastně vědět. Z jeho řeči bylo patrné, že si mě před navázáním osobního kontaktu „vygůgloval“. Na přímou otázku jsem však opět přímou odpověď nedostal. Dozvěděl jsem se znovu, že za tvorbou loga stojí marketingová agentura, která spolupracovala s jiným subjektem, jenž se smluvně zavázal, že nebude poskytovat žádné informace o vzniku díla, pokud mu to agentura výslovně nedovolí. (Rád bych se dotyčné agentury zeptal proč, ale její jméno mi rovněž nebylo sděleno. Označení marketingová agentura je přece jen poněkud mlhavé k dohledání…). Když jsem nesmlčel, že mi všechny tajnosti kolem loga připadají přinejmenším podivné a mezi řečí se zmínil, že logo nepovažuji za zdařilé, byl pan Lux slyšitelně překvapen. Informoval mě, že jejich korporátní systém byl vysoce ceněn v jakémsi ratingu a že logo přece musím vnímat jako jeden z marketingových nástrojů celého velmi zdařilého firemního stylu. Chápu, že marketingový ředitel musí hájit zájmy svého zaměstnavatele, ale nemusí ze mě dělat blbce. Jak může být, u všech všudy, nepovedené logo, vhodné leda tak pro omšelé okresní varieté, součástí vydařeného marketingového nástroje? Pokud ovšem nemá svou podobou vyjadřovat, na jakou klientelu se Divadlo na Vinohradech hodlá zaměřovat. Pak by to bylo smutné, ale přesné.
P. S. Nevíte někdo náhodou, kdo dělal nové logo Divadla na Vinohradech?