Už dvakrát jsem tu referoval o Reynkově výstavě (Génius, na kterého hned tak nezapomeneme: YNEK!, 11. 6. 2014), i v souvislosti s jejím následným rozšířením o Chagallovy biblické kousky a bombasticky „lidovým“ prodejem exkluzivního vydání Bible (Chagall vs. Reynek, 30. 7. 2014). Domníval jsem se, že až výstava skončí, dají nám její pořadatelé, pánové Lux a Sklenář, konečně pokoj. To jsem se ale ošklivě zmýlil!

Nevzal jsem totiž v úvahu, že Bible za 65 000 Kč se možná nebude moc dobře prodávat a její vydavatelé se rozhodnou atakovat trh za použití podobně humpoláckých marketingových nástrojů jako v případě výstavy. Tentokrát využili blížících se Vánoc a v metodách vyšli lidu vstříc ještě víc. Do svých služeb povolali mnohonásobnou Zlatou slavici Lucii Bílou, která má jak známo „lidičky“ nade vše ráda a lidičky mají nade vše rádi zase ji. Její černobílá tvář zdobí levou třetinu reklamní plochy, na zbytku je Bible a titulek „Dar trvalé hodnoty pro mé nejbližší“ a zpěvaččin podpis. Vše doplněno adresou biblereynek.cz. Kromě billboardů se s touto kompozicí bylo možno potkat i ve formě tištěné reklamy, konkrétně v Babišových Lidových novinách, jmenovitě v jejich nedávném sobotním vydání věnovaném tradiční anketě Kniha roku, jíž list dodnes užívá coby vizitky své domněle intelektuální a kulturní úrovně.

V logice věci by nyní měl tandem F + S učinit další kroky a zaútočit na publikum, resp. potencionální kupce plakáty s fotografiemi Jiřího Krampola nebo Jiřího Babici. Pak už ani ten nejprostší z lidiček nepřehlédne, že propagační kampaň na Bibli ilustrovanou „géniem, na kterého jsme měli zapomenout“, má cosi společného s jeho oblíbeným Bleskem, a rád se praští přes kapsu. Pro sociálně slabší je k dispozici levnější vydání (7 600 Kč, řekněme tedy v ceně nové „sedačky“ před TV). To je ono: Bible do každé rodiny! Jsou přece svátky a navíc – píše se v ní o Ježíškovi. Plakát s Krampolem se ovšem do letošních Vánoc zřejmě nestihne, očekávám ho tedy na Velikonoce, kdy uplyne rok od procesí ze svatovítské katedrály do výstavní síně s Reynkovou výstavou, které vedl sám pražský primas. Kromě toho si v tu dobu připomínáme snad taky cosi s Ježíškem, i když se to lidičkám občas plete s pomlázkou a vajíčky. Na ně snadno plynule navážou billboardy s Babicou a ty pak mohou viset až do vyprodání zásob. Bože!